کتاب سرود زندگی 2

کتاب سرود زندگی 2

کتاب سرود زندگی 2 ( از مجموعه آموزش جامع قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی ). تآلیف آقای مسعود وکیل
کتابی از مجموعه کتاب های آموزش جامع جزء سی ام قرآن کریم با اهداف تربیتی
جملاتی از کتابنویسندگان کتاب

نویسنده کتاب

1- مسعود وکیل

متولد 1334 / کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی، گذراندن دروس حوزوی و تلمذ نزد اساتیدی چون آیت الله آقا رضی شیرازی، آیت الله موسوی بجنوردی و آیت الله ضیاء آبادی

سوابق آموزشی-اجرایی

تدریس علوم و معارف اسلامی در مراکز تربیت معلم تهران، عضو کارگروه‌های برنامه‌ریزی و تدوین اسناد ملی آموزش قرآن (مانند منشور توسعه فرهنگ قرآن کریم، اهداف آموزش عمومی قرآن و…)، کارشناس اداره کل امور تربیتی آموزش و پرورش، کارشناس مسئول گروه برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی آموزش قرآن مدارس کشور، کارشناس اداره کل پرورشی بنیاد شهید و حضور فعال در کمیسیون هماهنگی و ساماندهی فعالیت‌های قرآنی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد. ایشان در سال 90 نیز به عنوان فعال قرآنی در سطح کشور شناخته شده‌اند.

تالیفات

کتاب‌های آموزش قرآن مدارس کشور (کار گروهی)، کتاب‌های آموزش مفاهیم قرآن در ۹ جلد همراه با دو جلد کتاب راهنمای معلم و روش تدریس آنها، انس با قرآن کریم در ۶ جلد، کتاب چیستی، چرایی و چگونگی آموزش مفاهیم قرآن کریم و نگارش چندین مقاله همچون اهمیت و ضرورت ‏آموزش مفاهیم قرآن، نگاهی به آموزش قرآن در آموزش و پرورش، در همین حوزه از جمله آثار تألیفی ایشان است.

مخاطب کتاب

1- دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم ابتدایی

2- مربیان تربیتی و قرآنی جهت تدریس

3- مدیران مجموعه های فرهنگی جهت اعمال در برنامه ریزی

توضیحات
مجموعه پیش رو با نام ” آموزش جامع قرآن کریم”  و دومین کتاب آن تحت عنوان “سرود سرود زندگی 2”  تقدیم شما بزرگواران شده است.
این کتاب 17 درس دارد.
از سوره مبارکه بلد تا سوره مبارکه قارعه
این کتاب به گونه ای برنامه ریزی و تدوین شده است تا اهداف آموزش عمومی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی حاصل شود. از این رو انتظار می رود پس از آموزش این مجموعه، قرآن آموزان عزیز به شایستگی ها و توانایی های زیر در حد جزء 30 قرآن کریم به طور کامل و نسبت به کل قرآن کرین به طور نسبی دست یابند.
  • برخورداری از انگیزه و علاقه لازم برای یادگیری
  • ارائه مزالبی درباره سوره ها و یا داستان کوتاهی مرتبط با آن
  • قرائت صحیح و زیبای سوره های کتاب
  • حفظ اجمالی سوره های کتاب
  • درک معنای آیات ساده سوره های کتاب و عبارات مشابه قرآنی
  • پایخ به پرسش های ساده درباره مطالب و موضوعات سوره های کتاب
  • انس با قرآن کریم و خواندن مستمر آن
  • تلاش برای به کارگیری آموزه های سوره های کتاب در زندگی و تحقق تربیت قرآنی
هدف از طراحی کتاب حاضر این است که حداقل آنچه که همه مردم باید از آن برخوردار باشند تا بتوانند گام های اولیه را در راه تربیت قرآنی برداشته و نسبت به قرآن کریم باسواد تلقی شوند را بدست آورند.