کتاب سرود آفرینش

کتاب سرود آفرینش

کتاب سرود آفرینش ( مفاهیم قرآنی با رویکرد تربیتی، همراه با آموزش روخوانی قرآن ). تآلیف آقایان حسن رمضانی و ناصر وافی
کتابی بر اساس مبانی تربیتی کودک و نوجوان، با محوریت مفاهیم قرآنی و با هدف رشد دقت و تدبر مخاطب، بسیار جذاب همراه با فیلم و انیمیشن و صوت
فهرست کتاب

1- بخش اول: آفرینش پرندگان

شامل دروس یک تا هفت

2-بخش دوم:  آفرینش  حیوانات

شامل دورس هشت تا پانزده

جملاتی از کتاب

نابغه های مهندسی معماری

امام صادق ـ عليه السلام ـ در روايتي كه دركتاب توحيد مفضل آمده است، مي‌فرمايند:

به زنبور عسل و همکاری گروهی آنها در ساختن عسل بنگر و ببین که چگونه با ذکاوت و مهارت و دقّت تمام، این خانه‌های شش ضلعی را می‌سازند.

هر یک از قران آموزان، یک موشک زیبا بسازد. سپس آن ها را به پرواز درآورید و به کمک ‌مربی خود، پروازها را باهم مقایسه کنید.

امام صادق(ع) در پاسخ به سوال یکی از شاگردان خود در مورد چگونگی «آفرینش پرِ پرندگان» فرمودند:

به پر پرندگان فکر کن. می بینی که این پرها مانند لباس، از رشته های بسیار باریک و نازکی بافته شده و مانند نخ ها و تارهای مو، همه به هم چسبیده اند و وقتی که آنها را می کِشی، از هم جدا نمی شوند، بلکه کمی باز¬ می شوند تا در میانشان باد باشد و پرنده براحتی پرواز کند و در هوا سنگین نشود. در بین پر، ستونی سخت و میله ای شکل قرار دارد تا با سختی خود، اجزای پر را نگاه دارد. ولی با همۀ محکمی خود، تو خالی است تا سنگینی آن مانع از پرواز پرنده نشود.

دانلود نمونه کتاب

نویسندگان کتاب

1- حسن رمضانی

متولد 1364 / طلبه سطح 4 /  کارشناسی روانشناسی و کارشناسی ارشد در رشته  مشاوره/دارای بیش از 15 سال کار تربیبتی ، فرهنگی و قرآنی / استاد، مربی، مشاور و پژوهشگر تربیتی

2- ناصر وافی

متولد 1364 / طلبه سطح 4 / مدرک کارشناسی ارشد در رشته  علوم قرآن و حدیث / دارای بیش از 15 سال کار تربیبتی ، فرهنگی و قرآنی / استاد، مربی، مشاور و پژوهشگر تربیتی

مخاطب کتاب

1- نوجوانان 13 سال به بالا

2- مربیان تربیتی و قرآنی جهت تدریس

3- مدیران مجموعه های فرهنگی جهت اعمال در برنامه ریزی

توضیحات
مجموعه پیش رو با نام ” تربیت با قرآن”  و اولین کتاب آن تحت عنوان “سرود آفرینش”  تقدیم شما بزرگواران شده است.
این کتاب دو بخش دارد:
بخش اول: آفرینش پرندگان
بخش دوم: آفرینش حیوانات
دلیل انتخاب این دو موضوع، جذابیت برای مخاطب و وجود آیات مناسب و قابل توجه است. آیاتی که شگفتی ها و نکات حکمت آموز زیادی را به ارمغان می آورد. از دیگر ویژگی های این کتاب همراهی محتوا با جذابیت هایی مانند فیلم، انیمیشن، داستان، مسابقه و ساخت نشریه و کاردستی می باشد.
هدف از طراحی کتاب حاضر، انس قرآن آموز با قرآن کریم وجذاب سازی مفاهیم آن است. این جذاب سازی در پرتو تقویت اندیشه و تدبر در آفرینش الهیست. نتیجه این فرایند، برانگیخته شدن حس خداشناسی، ایمان به عظمت، قدرت و حکمت خداوند در قرآن آموز می باشد.