فعالیت گروهی نقاشی با محوریت موضوع غدیر در متروی تهران برگزار شد


توسط موسسه انصارالقرآن فعالیت گروهی نقاشی با محوریت موضوع غدیر در متروی تهران برگزار شد.

یک روز به‌یادماندنی برای کودکان و نوجوانان علوی

انسان، ناگزیر از تربیت و قرآن، کامل‌ترین کتاب برای تربیت است. روش‌های تربیتی قرآن در ابعاد فردی و اجتماعی و مبتنی بر شناخت حقیقی انسان و نیازهای او، ما را متقاعد می‌سازد که تنها روش همراه باسعادت در امر تربیت، روش قرآن است و هیچ راهی جز راه و روش قرآن نمی‌تواند مسیر تربیت را هموار سازد.

خداوند در قرآن می‌فرماید:

«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ

همانا این قرآن (خلق را) به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند».

موسسه تربیتی آموزشی خیرین انصارالقرآن تشکلی فرهنگی است که باهدف ترویج معارف قرآنی به جذب حمایت‌های مردمی از مؤسسات قرآنی می‌پردازد. این موسسه برای رسیدن به این هدف به ارائه طرح‌های متنوعی پرداخته است. ازجمله طرح‌های پیشنهادی انصارالقرآن، طرحی با عنوان “آیات رویش” است.

هدف این طرح، آموزش کودکان 9 تا 12 سال و محدوده اجرای آن مناطق محروم می‌باشد. آنچه بیش از همه می‌تواند انسان را در برابر شرایط و محدودیت‌های متعدد زندگی بشری مقاوم سازد، تربیت است که اگر ریشهٔ فطری و دینی داشته باشد از این موجود ضعیفی که دائماً متأثر از حوادث زندگی ست، انسانی بااراده خواهد ساخت.

“آیات رویش”با چنین هدفی طراحی‌شده و تلاش می‌کند در حمایت از امر تربیت قرآنی کودکان مناطق محروم که حلقهٔ مفقودهٔ سایر حمایت‌هاست، اهتمام ورزد؛ چراکه معتقد است رفع استضعاف فکری و فرهنگی و مصون ساختن فرزندان مناطق محروم از آفات چنین نقیصه‌ای بر هر امر دیگری اولویت دارد. آنچه در مسیر تربیت دینی باید موردتوجه قرار گیرد تقویت گرایش و بینش است و ثمرهٔ گرایش و بینش صحیح، چیزی جز انسان قرآنی نخواهد بود.

آیات رویش، گرایش را به بینش گره‌زده و در تقویت سازی هر دو بعد همت می‌گمارد و با بهره بردن از شیوهٔ کار جمعی و انسجام گروهی رسیدن به چنین ثمره‌ای را هموار می‌سازد. علاوه بر این انصار القرآن از طریق ایجاد جریان اجتماعی حمایت از تربیت قرآنی به حمایت‌های مردمی از طرح‌های قرآنی جهتی صحیح می‌بخشد. چشم‌انداز این طرح ایجاد جریانی اجتماعی با رویکرد تربیت انسان قرآنی است.

موسسه انصارالقرآن در همین راستا و باهدف آشنایی بیشتر مردم با این مجموعه در دهه ولایت و امامت و هم‌زمان با ایام مبارک عید قربان تا غدیر به برگزاری فعالیتی با عنوان نقاشی گروهی با موضوع غدیر در متروی تهران اقدام نمود.

چهار ایستگاه تجریش، تئاتر شهر، میدان شهدا و میدان ولی‌عصر (عج) که از پرترددترین مسیرهای مترو می‌باشند به‌عنوان محل ارائه طرح مدنظر گرفته شدند.

دعوت از کودکان و نوجوانان و تشویق آن‌ها به انجام این فعالیت گروهی با موضوعات مرتبط با غدیر گام بعدی اجرای این طرح بود.

شرکت‌کنندگان بعد از پر کردن فرم‌های ثبت‌نام به شکل گروهی به نقاشی با موضوع غدیر پرداختند و این‌گونه لذت یک فعالیت گروهی با موضوعی دینی را تجربه کردند.

ترویج فرهنگ توسل، آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان به اخلاق علوی، توانمندسازی فکری آنان، تعمیق باورهای دینی در ذهن شرکت‌کنندگان و همچنین مصداق سازی مفاهیم دینی متناسب با میزان فهم کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین اهدافی بود که در برگزاری این فعالیت موردتوجه قرار گرفت.

انصارالقرآن قصد دارد با استمرار طرح‌های مشابه به تقویت تربیت انسان قرآنی مبادرت ورزد و در این مسیر نیازمند مساعدت و یاری قرآن باوران و قرآن یاوران است.

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *