اهدای ثلث مال

الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلً

همه ما بارها این حدیث نبوی “دنیا مزرعه آخرت است” را شنیده­ایم، در این حدیث شریف یک حقیقت گریزناپذیری بنام سفر آخرت وجود دارد، سفربه مقصدی که توشه و ذخیره آن از مزرعه دنیا تأمین می شود . در واقع حاصل یک عمر زندگی پر فراز و نشیب همه‌ی ما انسان‌ها کم یا زیاد دارایی‌های مادی و معنوی است همه ثروت ما به هر میزان که باشد و بعد از رفتن از این دنیا، به خانواده و بستگانمان می‌رسد و اگر هم کسی را به عنوان وارث نداشته باشیم، ماترک ما نصیب دولت می­گردد.

احتمالا همه ما به این موضوع فکر کرده­ایم که بعد از سفر آخرت چه برسر دارایی­های ما می­آید. روی این اصل افراد زیرک و معاد اندیش سعی می‌کنند تا قبل از شنیدن بانگ رحیل ، تکلیف دارایی‌ها، امورو بدهی‌های خود را در قالب وصیت مشخص کنند تا با خاطری اسوده تر سفر ابدی خود را آغاز کنند. اما نکته‌ای که قابل بیان این است که اگرچه اختیار اموال و دارایی‌های هر فردی با خودش است اما برای سفر اخرت تنها اجازه دارد به اندازه‌ی یک سوم اموال و دارایی‌هایش تصمیم­گیری کند. و این از فرصت­های طلایی ناشی از آموزه های دینی است تا اشخاص به کار خیر بعد از حیات مادی خود بیاندیشند و با خیرات ماندگار، توشه سفر را پر بار و آرامش در مقصد را فراهم نموده و رضای خدا را کسب نمایند. (وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ مَرَدًّا)

برای بهره برداری از این فرصت الهی هر فرد می­تواند در وصیتنامه خود ضمن حفظ و رعایت حقوق شرعی و قانونی همه وراث ، سهم ارثی هم برای شخص خودش تعیین کند. یا به عبارت دیگر با وصیت حد اکثر تا یک سوم از دارایی­های خود برای امور خیر، باقیات و صالحات ماندگار از خود بجای می­گذارد و تا مادامی که ما حصل وصیت او در دنیا موجد خیرات باشد برای او ثواب نوشته می شود و نزد خداوند تبارک و تعالی مأجور است و موجب آرامش روح و روشنی تاریکی­های برزخ گردیده و نام نیک و عمر معنوی او را در این دنیا طولانی و حتی ابدی خواهد نمود.

یکی از عرصه های بسیار مهم خیرات پایدار که حسن شهرت افراد را در دنیا و اخرت ماندگار می کندکمک به توسعه و ترویج فعالیت­های قرانی بخصوص تربیت قرآنی کودکان نوجوانان و جوانان می­باشد موسسه تربیتی اموزشی خیرین انصار القران ضمن دعوت از هموطنان عزیز برای استفاده هوشمندانه از فرصت طلایی وصیت ثلث مال ، اماده ارائه مشاوره های حقوقی ، مذهبی و اجتماعی در رابطه با این نوع وصیت برای امور قرانی می باشد تا انشاءالله با ایجاد بستر کار خیرقرانی برای هموطنان نیکو کار و معاد اندیش ، نورکلام الله مجید روشنی بخش حیات مادی و معنوی در جامعه گردد.